Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 23 września 2018

Kto powiedział, że ketchup musi być pomidorowy?

Fot. B.C.
Gdy mówimy "keczup", wyobrażamy sobie sos pomidorowy o wyrazistym, łagodnym bądź ostrym smaku i ciemnoczerwonej barwie. To, że zakodowaliśmy sobie w świadomości, że keczup powstaje z pomidorów wcale nie oznacza, że nie można go przyrządzić z...zielonej cukinii! Otóż można. Sprawdziłam to. Smak - doskonały, barwa - osobiście mnie nie zachwyciła, za to aromat mieszaniny przypraw...poezja! Moje kubki smakowe były zachwycone. Pierwsze testy cukiniowego ketchupu jako dodatku do grillowanych mięs,  prowadzone na grupie przyjaciół, uzyskały najwyższe noty, w skali od 1 do 10 było to 10!
Przepis dostałam od pani Joli. Trochę go zmodyfikowałam i ...kilka słoiczków cukiniowego ketchupu zasiliło zasoby domowej spiżarni.


A oto przepis:
Ketchup z cukinii
Składniki:
1,5 kg cukinii obranej ze skórki, pozbawionej gniazd nasiennych 
0,5 kg cebuli
1,5 szklanki  cukru
1 niepełna szklanka octu jabłkowego
1 łyżka soli
1 łyżeczka ostrej papryki 
0,5 łyżeczki pieprzu
0,5 łyżeczki curry
200 ml koncentratu pomidorowego
Wykonanie:
Cukinię, ocet i cukier gotowałam na wolnym ogniu około 20  minut. Zblendowałam. Dodałam sól, paprykę, pieprz, curry i nadal gotowałam przez kolejne 20 minut. W końcu przyszedł czas  na koncentrat pomidorowy. Wszystko razem gotowałam jeszcze około 10 minut. Gorącym keczupem napełniłam słoiki, odwróciłam do góry dnem. Wystudzone, opisałam i odstawiłam na półkę w spiżarni.
Polecam każdemu kto od czasu do czasu potrzebuje dostarczyć wrażeń własnym kubkom smakowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz